Σύνδεση Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης


ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
κ . ΜΙΧΑΛΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ (ΒΟΛΟΣ 2005) 

«Μήπως, επομένως, και οι προτάσεις για «αποσύνδεση» και «αποδέσμευση» του Λυκείου από το "εξεταστικό" πρέπει να μελετηθούν σε βάθος πριν γίνουν αποφάσεις της πολιτείας; Μπορεί να παραγνωρίζεται το αντικειμενικό γεγονός ότι το Λύκειο είναι η εκπαιδευτική βαθμίδα που «εφάπτεται» της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης; Δεν οφείλει, το Λύκειο να προσφέρει μεταξύ άλλων στους μαθητές "…τις απαραίτητες γνώσεις και εφόδια για τη συνέχιση των σπουδών τους στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα" (Ν. 2525/98); Μήπως η απόκτηση αυτών των «γνώσεων και εφοδίων» σε κάποιο μεταλυκειακό ή σε κάποιο προπαρασκευαστικό έτος οξύνει το πρόβλημα της απαξίωσής του Λυκείου παρά το αμβλύνει; Μήπως, δηλαδή, το Λύκειο δεν πρέπει να αποδεσμευθεί από την υποχρέωσή του αυτή; Μήπως εν τέλει η βελτίωση των ποιοτικών χαρακτηριστικών του Λυκείου είναι το κλειδί για την αναβάθμιση του Λυκείου ώστε χωρίς να ετεροπροσδιορίζεται από το "εξεταστικό" (όπως συμβαίνει σήμερα), να προσφέρει στο πλαίσιο μια ευρύτερης και ολοκληρωμένης παιδείας όλα τα αναγκαία και επαρκή εφόδια για τη συνέχιση των σπουδών στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα;»


Ανάδειξη από Καλοδήμο Δημήτρη